Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z96d31e63n23ě27k 24M64a68t60u92š18k58a 7188146555496

ponechme název manželství pro tu instituci, která je schopna vlastní reprodukce

+4/0
11.7.2018 10:47
Foto

L65i43b81u49š38e 91P44a42l50k69o62v22á 5101603297509

už tím že někdo má potřebu psát "kultůra" se kamsi zařazuje stejně jako příměr o manželství králíku a jiných zvířat mi přijde dost trapný-tedy za měRv

a to nejsem fanda sexuálních menšin ale neříká se také nesuď abys sám nebyl souzen? Je zajímavé že většinou ti kdo se odvolávají na Svatá písma vykazují tak malou někdy přímo nulovou toleranci

+1/−5
11.7.2018 9:28

Z89d16e89n55ě65k 43B53á43r89t52a 2123644457725

To zas tak překvapivé není.Jak mi bylo napsáno jedním vyznavačem Svatého písma,tolerance není u nich ctností a celé dějiny křestanské církve tento fakt jen potvrzují...

0/0
11.7.2018 9:35
Foto

L40i63b85u60š52e 28P11a88l49k15o86v31á 5721573617519

stačí číst zdejší blogy a hlavně diskuze;-)R^

0/0
11.7.2018 10:06

Z67d98e73n67ě67k 11Š24m98e82r31d88a 6470581851890

A co se Vám nezdá na slovu "kultůra"?

0/0
11.7.2018 13:07

L78u96m76í39r 98V36i48t17h10a 2497117666832

Zato Váš příspěvek tolerancí přímo přetéká...

+1/0
11.7.2018 13:59
Foto

L68i44b70u95š80e 48P83a12l89k76o15v38á 5491863767319

diskuze jsou pro vyjádření názoru-nehlásám slovo boží a nepředstírám že šířím poselství lásky abych se vzápětí do někoho pustila-jestli autorka čeká jen pochvalné reakce ať to napíše do perexu

0/0
11.7.2018 16:05

M39i62c40h62a25l 17J34e94l28i62n25e29k 8908729283665

Ja myslim, ze manzelstvi by mnelo zustat v cirkevni rovine a definici. Jina vec je registrovane partnerstvi, ktere je statnim pravnim dokumentem, ktery pokryva mnohe aspekty zivota dvojice. Jak pise pan Barta. Sexualni orientaci si nevybirate. Narodite se s ni a neni mozne ji zmenit. Registrovane partnerstvi je pak neco jako rampy pro vozickare, nebo puntiky pro nevidome. Zlepsuji kvalitu zivota lidem kteri nezapadaji do prumeru.

Taky si myslim, ze argumentovat manzelstvimi se zviraty je mimo misu. Taky argument ze jestli povolime neco, tak se dostaneme na sikmou plochu moc nesedi.

Jinak ale chapu co myslite. Je potreba zvazit vsechny dusledky predtim, nez se zacne s necim novym. R^

+1/0
11.7.2018 7:53

B43o39h40u48m59í91r 65Š20i11m86e88k 3291710104584

Rodina z historického kontextu je tatínek, maminka a děti. Rodina v širším slova smyslu navíc obsahuje prarodiče a pokrevní příbuzné. Rodina dvou žen nebo dvou mužů je rodina z historického hlediska podivná. Nenazýval bych ji rodinou. A potřebné právní vztahy bych jako politik zajistil cestou politickou bez deformace názvu "rodina". Mně se ty maminky s pinďouskama a tatínkové s úrodnými brázdičmi nelíbí. To je můj soukromý náhled. Pokud politici historickou rodinu rozmělní, nic proti tomu neudělám, ale je to zbytečné... Zjednávat právo deformací pojmů je podivné... :-)

+3/0
11.7.2018 9:01

Z49d71e85n70ě85k 69B13á68r60t19a 2753764287325

Vy si pletete pojmy.Manželství a rodina jsou zcela rozdílná slova,které mají zcela jiný význam.Tím.že někdo vstupuje do manželství,není přece duvod k tomu,aby byl i jaksi automaticky i rodič.Oddávající neoslovuje manželský pár slovy,tatínku a maminko.:-)V mnoha manželstvích to přece tak není,třeba v tom mém....

0/0
11.7.2018 9:14

B64o20h26u58m47í93r 19Š55i37m70e46k 3951300614374

Nevadí. Manželství zatím před zákonem je svazek muže a ženy. A práva homosexuálů bych neřešil deformací pojmů. :-)

+3/0
11.7.2018 9:26

M28i14c32h28a13l 75J56e15l12i41n95e40k 8698789383835

Zajimave.

Ja tedy nepsal o rodine, ale o manzelstvi. V kazdem pripade na tom co pisete neco je.

Rodina historicky taky implikuje genetickou vazbu pres deti (RODINA). To by samozrejme taky znamenalo, ze rodina ktera ma adoptovane dite uz je nejakym zpusobem mimo definici. A to i historicky.

Ja bych osobne nevidel u homosexualu problem uzavrit registrovane partnerstvi se vsim, co umoznuje zakon o manzelstvi.

Realne nema vychova adoptovaneho ditete homosexualnim parem zadny negativni vlyv na chovani ditete. Neboli neni horsi, nez vlyv rekneme jenom matky bez otce.

Jina vec je napriklad manzelstvi, kde jsou jeden nebo oba partneri alkoholici. tu mame 90%+ jistotu, ze rodina bude disfunkcni a ze se to negativne odrazi na vychove ditete. No i presto nikdo nezakaze alkoholikum se brat a mit deti.

0/0
11.7.2018 9:26

B25o47h86u46m76í71r 69Š33i15m48e92k 3431240334884

Nemáte pravdu! Dopad na vývoj dítěte má nejen půlrodina, ale i homorodina! :-)

+1/0
11.7.2018 14:56

M49i51c41h41a15l 52J58e25l56i17n15e24k 8268509633495

Ja nepisu ze nema dopad!

Pisu ze nema negativni vlyv! A i tam nejaky ten vlyv pripoustim v porovnani s neuplnou rodinou.

Ten nejdulezitejsi negativni vlyv pri vychove v homosexualni rodine paradoxne neprichazi z rodiny samotne, ale hlavne ze spolecnosti, ktera takoveto usporadani odsuzuje a dava to pocitit nejen rodicum/pestounum, ale i diteti.

Skoda, ze jste se nevyjadril k porovnani dopadu na vychovu deti alkoholiky, mentalne postizenymi, diagnostikovanymi nasilniky, gamblery, fetaky...

0/0
12.7.2018 11:29

B76o97h86u31m58í42r 24Š60i56m43e97k 3221630824234

Ano, z každé rodiny, i té sebelepší, vychází člověk určitým způsobem deformován. Uvedu jen deformaci z homorodiny. Člověk pro svůj zdárný vývoj do dospělosti potřebuje prožít ve své rodině prvek otcovský a mateřský. A toto zde není úplné! O tom snad není pochyb ani u Vás. Ale je to jen jedna z deformit, které si musím pak v životě dohánět.

0/0
12.7.2018 21:25

Z89d78e51n56ě87k 38B47á33r40t65a 2313404397715

To jste nějak mimo,nikdo si sexuální orientaci nevybírá,prostě se s ní rodí a je na společnosti,jak se k této jiné verzi sexuality postaví.Proč by nemohlo být manželství pro všechny?Co to vubec je manželství?Není to žádný přírodní zákon,ale především právní svazek,který oběma partnerum přináší práva a povinnosti.Je to dost komické,kolik lidí zde šíří myšlenku,že manželství je zde od toho,aby se mohla rodit děcka,bez něho by to asi nešlo....:-)

0/−2
11.7.2018 7:14

Z56b53y82n51ě98k 26H44a37l12u40z17a 5363790838702

Zákonná definice manželství: §655 OZ

"Manželství je trvalý svazek muže a ženy vzniklý způsobem, který stanoví tento zákon. Hlavním účelem manželství je založení rodiny, řádná výchova dětí a vzájemná podpora a pomoc."

Pokud vám to připadá komické, vypovídá to především o vás a o vaší netoleranci k názorům jiných.

I já souhlasím s autorkou a nevidím žádný důvod, proč na stávajícím stavu něco měnit. Homosexuálové mají registrované partnerství.

+3/0
11.7.2018 8:51

Z53d46e61n72ě92k 25B44á73r93t74a 2203384747555

To jsou jen slova v zákoně,které lze snadno změnit.Spousta zákonu už bylo změněno s ruzných duvodu.Své poslední manželství jsem již uzavíral ve věku kdy už jsme s partnerkou rodinu neplánovali.Máte snad pocit,že starší páry nemají proto na manželství "nárok"...?Jde jen o právní akt.

0/−3
11.7.2018 9:06

B64o36h11u84m88í98r 89Š25i69m63e65k 3771610764214

Jen právní akt? jen prázdné slovo? To je devalvace obsahu slova! :-)

+2/0
11.7.2018 9:11

Z48d60e57n62ě62k 86B28á69r67t45a 2563224787875

Jistě právní akt,bez uředně podepsaného dokladu Vaše manželství "neexistuje".Dost páru má svatbu pouze takovou,že před uředníkem podepíší příslušný doklad,který je pouze právní doklad jako spousta jiných smluv.Farář ani Buh k tomu potřeba opravdu nejsou.;-)Pokud by jste měl svatbu,tedy obřad pouze v kostele,je Vaše manželství z právního hlediska neplatné...

0/−1
11.7.2018 9:19

B75o88h86u69m80í46r 13Š16i51m90e84k 3791370754964

Doufám, že se mýlíte. Tak tomu bylo za komunistů před Listopadem... :-)

+1/0
11.7.2018 9:22

Z16d24e62n67ě62k 55B24á61r75t22a 2683464667435

Ano,máte pravdu.Církevní snatek je platný za předpokladu,že se při obřadu dodrží pokyny stanovéné státem.Tedy podpis právního dokladu před oddávajícím.Buh se ovšem jako svědek nepočítá,ani se jeho podpis nevyžaduje....;-)

0/0
11.7.2018 9:49

Z49b42y86n21ě37k 93H74a78l18u79z39a 5183420198662

Manželství, jako vztah muže a ženy, má samozřejmě podstatně hlubší kořeny a význam, než je schopná obsáhnout strohá zákonná definice. Základem stabilní společnosti bude vždy svazek muže a ženy, a proto má ve státě manželství privilegované postavení. Svazek dvou homosexuálů nikdy základ společnosti tvořit nebude. A relativizací zavedených pojmů vždy začíná rozvrat. Vámi zmiňovaný fakt, že půlka dětí se v současnosti rodí mimo manželství, je dle mého názoru především důsledkem politiky levičáckých pokrokářů, nahrazením osobní odpovědnosti za svůj život, za své děti pečovatelským státem, strkajícím rypák do všech aspektů života.

+1/0
11.7.2018 9:34

B77o81h58u51m72í60r 30Š92i53m25e42k 3611360214574

Manželství bylo a zatím je svazek muže se ženou. Svazek dvou mužů nebo dvou žen je jako svazek dvou koček, svazek dvou psů? Možná. Není to manželství. Ale v dnešní době devalvujeme smysl slov jako je pravda, láska, svoboda, spravedlnost... Co bychom nedevalvovali manželství, že? Devalvovali jsme ho svými činy, že některá rodina má dva tatínky nebo dvě maminky, tak proč nedevalvovat manžeství i legislativně, že? :-)

+2/0
11.7.2018 9:08

J22o10s46e72f 12P58a96v67e10l81k31a 5371157817382

Pane Bárta, kde jste vzal Vaše tvrzení, že sexuální orientaci si nikdo nevybírá, prostě se s ní rodí? Pokud vím, tak se rodí holky a kluci. Postupně dochází k sexuální sebeidentifikaci, plné s plnou dospělostí nebo nikdy. V tom vývoji člověk potřebuje nejlépe vzory tátu a mámu, nejde jen o sex, ale celý vývoj plně lidského života. Je to důležitý citlivý proces, který ovlivňuje celý svět kterým dítě prochází. Když se dítě stane dospělým, další už zase záleží na něm. Ale v tom životě je buď správným člověkem, nebo si hledí užít bezohledně kdekoho.

Takže dispozice k nekomplementárnímu = stejnopohlavnímu sexu, nebo i různé heterosexuální sprostoty znikají vývojem jedinců a společnosti. Například dřívější společnost pedofily jednoznačně odsoudila, dnes se začínají prosazovat ohledy a řeči, pedofilové si svou orientaci také přinesli od narození?

0/0
12.7.2018 11:22

B54o22h14u94m97í39r 19Š93i93m82e28k 3481430944944

R^

Jo, také si občas říkám, že žijeme v divné, jakési virtuální společnosti. Vytratila se nám Boží láska. Tedy nevytratila, ale my jsme ji potratili. Nemáme úctu jeden k druhému. Natož úctu k Bohu, že? Chceme žít "svobodně", chceme žít bez omezení, chceme žít bez mantinelů. Ale to nejde. Skutečná svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Když tu jemnou hranici nebudu ctít, udělám čurbes. Jeden čurbes se dá přežít, ale když je jich moc, je z toho bordel. A co je moc, to je moc! To je konec! Já se toho už nedožiji. Ale co s tím uděláte vy mladí?

:-)

+1/0
11.7.2018 6:27

Z42d48e67n60ě67k 39B70á69r17t17a 2793234587695

Polivina dětí se v Česku rodí mimo manželství,polovina manželství se rozpadá,za to opravdu homosexuálové nemohou.Vy máte pocit,že manželství homopáru nějak omezuje Vaši svobodu?To by mě zajímalo jak....

+1/−2
11.7.2018 7:18

B50o32h24u21m25í70r 29Š56i40m22e27k 3121160524884

Netrolte! O homosexuálech jsem nenapsal ani slovo! Ale zdá se, že sám popisujete pěkný čurbes, možná bordel. Možná, že jste v tom spokojený. Mně už dávno je to jedno. Neolivním to. Ale cítím, že je to konec naší evropské společnosti. Možná nás tu nahradí muslimové... :-)

+2/0
11.7.2018 8:48

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz