Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Úsměv

Kolik nám dokáže říci beze slov. Pamatuji si, jak mi má sestra Kateřina popisovala úsměv svého manžela, kterým se na nikoho jiného než na ni neusmívá. "Víš, Betty, já vím, že to není žádný velekrasavec, ale když se na mě dívá, tak používá úsměv, který nikomu jinému nevěnuje."

Když jsem chodila se svým prvním klukem, coby náctiletá, pamatuji si na oboustranné nesmělé, rozpačité úsměvy.

Když jsem měla svůj první "vážný" vztah, myslela jsem si, že úsměv mého drahého už nic nepřekoná.

Pak jsem potkala svého Muže, který pravděpodobně také není žádným představitelem mužů druhu a´la  "playboy". Nicméně má pro mě něco, co není určeno jiným lidem - "svůj" úsměv (naštěstí:o).

Když měla naše dcera Tonička 3 měsíce, spávala v zavinovačce vedle mne na posteli, abych si ušetřila čas se vstáváním, přemísťováním apod. na noční kojení. Jednou ráno jsem se vzbudila, hlavu natočenou k malé Toňuli, a zjistila jsem, že mě asi již nějakou chvíli mlčky pozoruje. Když zjistila, že jsem otevřela oči, vykouzlila nezapomenutelný úsměv...(promiňte chlapi, ale myslím, že tento typ úsměvu dokáží plně pochopit asi "jen" maminky, možná to budou hormony). Úsměv, který nikdo nezachytil ani na foto přístroj, ani na kameru. Úsměv, který zůstal schovaný tam někde uvnitř mne samotné, coby novopečené maminky. Úsměv, který se mi bude vybavovat po celý zbytek mého života. Úsměv, který mi už NIKDY NIKDO nevezme.

S jednou z mých přítelkyň jsem se bavila o tom, jak asi působíme na své okolí. Byla jsem překvapená, když mi řekla, že během seznamování jsem na ni působila hodně "přísně". Tak hloubám nad tím, jestli to není třeba tím, že se častěji neusmívám. A navíc usmívat se "správně", protože některé typy úsměvů si můžou lidé z mého okolí špatně vyložit. Existuje přece taková spousta nacvičených úsměvů, co na mě cení zuby z plakátů, reklam, obalů, televize atd. denodenně. Kdo se má pak, zatrsakr, v těch úsměvech vyznat?

Vzhledem k tomu, že můj tatínek již nežije, ráda vzpomínám na chvíle, kdy se usmíval - během mého dětství, dospívání, dospělosti. Na příležitosti, při kterých dokázal vykouzlit ten svůj jedinečný, upřímný úsměv. Úsměv, kterým mi dával najevo, že mě na sto procent přijímá a miluje jako své jedinečné (i když ne jediné) dítě.

Kolik takových úsměvů zde zanechávám já?

"Oděv člověka, jeho úsměv a chůze ukáží, jaký je." Sírachovec 19:30

 

 

Autor: Alzbeta Furstova | pondělí 25.1.2010 15:07 | karma článku: 14,90 | přečteno: 940x
  • Další články autora

Alzbeta Furstova

Něco k rodině 1

Přemýšlím nad klady a zápory současné společnosti co do podpory rodinného života. Přece – rodina je základ státu...Nebo se posouváme ve vývoji k časům „postrodinným“?

15.8.2019 v 21:25 | Karma: 8,44 | Přečteno: 269x | Diskuse| Společnost

Alzbeta Furstova

Manželství pro všechny?

...každý má přece mít právo vybrat si, co mu vyhovuje...přece musíme být asertivní, politicky korektní, slušní, hodní...

10.7.2018 v 22:40 | Karma: 32,66 | Přečteno: 1286x | Diskuse| Ona

Alzbeta Furstova

Podprsenková náhoda?

Před pár týdny jsem si řekla, že bych po x letech mohla vyrazit a koupit si novou podprsenku, páč mi začly zbývající schopné dosluhovat...

6.11.2016 v 16:21 | Karma: 23,57 | Přečteno: 1800x | Diskuse| Osobní

Alzbeta Furstova

Absurdní poplatky..

..o těch se psalo, píše a bude psát jistě stále dosti. Minimálně do té doby, dokud se dříve pojímána lichva a půjčování peněz za "nekřesťanský" úrok mezi Židy (za kým chodili "Nežidé" půjčovat si..?) bude praktikovat v modernějším provedení v bankovním sektoru s požehnáním vládních garnitur. A to asi hned tak neskončí.

23.1.2014 v 12:40 | Karma: 16,34 | Přečteno: 769x | Diskuse| Ostatní

Alzbeta Furstova

"Money, money, money..."

Díky biblickému příběhu z Nového zákona o Ananiáši a Safiře (Skutky apoštolů 5.kapitola) jsme se během jedné studijní skupiny dostali k tématu peněz, jejich vnímání v našich životech. Je zajímavé zjištění, že v naší společnosti je vlastně mluvení o penězích na veřejnosti svým způsobem tabu.

26.7.2013 v 20:03 | Karma: 12,86 | Přečteno: 799x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

VIDEA TÝDNE: Atentát na Roberta Fica nebo pohřeb Postlerové

19. května 2024  18:23

Událostí číslo jedna tohoto týdne byl na Slovensku, ale i v Česku atentát na premiéra Roberta Fica....

Bylo za útokem na Fica víc lidí? Podle Slováků se chystal i masakr jako v Praze

19. května 2024  16:33,  aktualizováno  18:21

Aktualizujeme Slovenské bezpečnostní složky pracují při vyšetřování středečního atentátu na premiéra Roberta Fica...

Policisté skončili cestou za případem na střeše. Havarovali v křižovatce

19. května 2024  18:05

K ohlášenému napadení spěchali v neděli odpoledne policisté v pražských Modřanech. Po cestě na...

Imigrantů z LGBT komunity v Evropě přibývá. Z domovů je vyhání perzekuce

19. května 2024

Zatímco mnoho ze stovek tisíc migrantů, kteří přicházejí do Itálie z Afriky a Blízkého východu,...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 895x
..prostě Betty..)

Seznam rubrik